5 pași pe care să-i faci pentru a scăpa de obiceiuri proaste

159Stii că încăpățânarea, insistența, sacrificiul de sine și mândria prostească sunt considerate obiceiuri proaste așa cum sunt fumatul, perfecționismul și alcoolismul? Oamenii sunt adevărați maieștri în autodistrugere. Și nici măcar nu observă asta. Mai jos îți vom prezenta 5 pași pe care trebuie să-i faci pentru a scoate din viața ta obiceiurile care te împiedică să trăiești.

1. ÎNFRUNTĂ CRITICUL DIN INTERIOR
Primul pas pe care trebuie să-l faci pentru a scăpa de vicii, este să te ierți pentru imperfecțiunile tale. Criticul din interior de foarte multe ori nu ne permite să mergem înainte, dezvoltând în noi sentimentul de vinovăție.

Creează o listă cu toate neajunsurile tale: lăcomie, gelozie, imposibilitatea de a vorbi frumos sau de a fi prietenos. Toate obiceiurile proaste  – de la a te scobi în nas până la ceea ce cu adevărat îi rănește pe apropiații tăi.

Acum încearcă să asculți glasul criticului din tine, care îți spune că nu ești de ajuns de bun pentru ceva. El poate suna așa: „Nu vei slăbi niciodată și vei muri la 50 de ani virgină!”, „De ce nu ești în stare să-ți termini proiectul”, ” Niciodată nu vei fi în stare să înveți ceva sau să obții succes”.

Nu regreta cele 10 minute pierdute chiar dacă este foarte neplăcut. Ai nevoie să scoți toate gândurile negative din tine. Iar când vei termina, rupe foaia. Te vei simți mai bine.

2. PREGĂTEȘTE-TE PENTRU UN DRUM LUNG
Ține minte că să scapi de obiceiurile proaste nu e ca și cum ai alerga 100 de metri și ajungi la final. Acesta e un marafon.

Sunt o mulțime de teorii despre perioada în care se formează un nou viciu. Cea mai optimală perioadă este trei luni. De aceea, fii pregătit că următoarele trei luni nu vor fi deloc ușoare.

Câteva zile vor fi groaznice, dar ele vor trece. Iar în scurt timp vei simți mândrie și respect pentru sine deoarece ai respectat regimul. Este o tehnică foarte bună, care se numește „Trăiește cu ziua de azi”. Sensul ei este simplu: dacă vrei să încalci regimul, spune-ți: „Bine, voi face mâine asta”. Iar în ziua următoare, repetă această frază pentru creierul tău. O asemenea amânare poate să continue luni de zile, iar ție îți va fi deajuns pentru a-ți forma un obicei sănătos.

3. ALINTĂ-TE
Pregătește-ți ceva plăcut la mijloc de drum. De exemplu, la fiecare două săptămâni, fă-ți un cadou. De exemplu: „Dacă voi încăpea în acești jeanși, îmi voi cumpăra o pereche de teniși frumoși”. Creierul va fi foarte motivat.

4. IGNORĂ CEEA CE TE PROVOACĂ
Sunt anumiți factori care contribuie la autodistrugerea ta și la sporirea numărului de vicii. De exemplu: Dacă ai probleme cu băutura, evită barurile și sectoarele cu alcool din supermakert. Dacă ai depresie și acționezi impulsiv, nu interacționa cu oameni impetuoși.

Astfel creierul tău va ști cum să acționeze dacă va fi tentat să facă vreo „infracțiune”.

5. CURĂȚĂ LISTA DE „AGENȚI PROVOCATORI”
În lupta contra obiceiurilor proaste, ar fi bine să analizezi bine pe oamenii din jurul tău. Și anume pe cei care încearcă să te convingă că„de la un pahar de vin nu a murit încă nimeni”, sau cei cei care te provoacă să ai un comportament agresiv. Pentru așa ceva, ia o hârtie și, obiectiv, scrie toate avantajele și inconvenientele de ce ar trebuie să comunici sau nu cu aceste persoane.